• Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
  • Porsche 911 2.2 S
< >

Porsche 911 2.2 S

1970 Coupé

Een ongerestaureerde 911S uit 1970, waar vind je ze nog? Dit exemplaar is ook nog eens ”Matching Numbers en Colors” dus met de originele motor, bak en lakkleur.

Nederlands:
Na de waardestijging van de Carrera 2.7 RS ging de 911 2.4S ook mee in de lift. Deze types 911 zijn al enkele jaren heel veel geld waard. Voor een 2.4S worden bedragen van meer dan €200.000 betaald waardoor de auto’s in verzamelingen verdwijnen en fungeren als goede investering. Nu deze auto’s schaars geworden zijn is de 911 2.2S flink in waarde aan het stijgen! Klik.

Van de 2.2 serie werden in totaal zo’n 25.000 exemplaren geproduceerd. Hiervan waren slechts 4.691 “S” modellen, dit is nog geen 20% van het totaal. Zeldzaam is daarom een Europees geleverde ongerestaureerde 2.2S!

De kleur Albert Blau is de originele kleur, echt een kleur voor een auto uit deze jaren. Deze 911S straalt een authentieke sfeer uit doordat de auto niet gerestaureerd is. Wij hebben deze auto recentelijk van een liefhebber aan kunnen kopen en de auto is al ongeveer 15 jaar in Nederland. De Porsche rijdt perfect omdat hij nog regelmatig gereden heeft en goed is onderhouden. Hoewel er technisch en cosmetisch een aantal ingrepen zijn gedaan, blijft het een ongerestaureerd exemplaar dat bewaard moet blijven. Van oorsprong is het een Europese auto (nieuw geleverd in Italië). De roestduivel heeft zijn slag nooit kunnen slaan.

Kortom: een prachtige zeldzame auto met mooie patina, zo zouden ze allemaal moeten zijn!

 

English:
This beautiful early 911s comes from a collection of a real Porsche enthusiast. This particular car appears to be unrestored and has also “Matching numbers and colours”. So the engine, transmission and the exterior colour are correct for this specific VIN number. This car looks still like it left the factory for more than 45 years ago.

The exterior is Albert Blue combined with a beautiful new interior. The original leather Recaro seats are in the car and rebuild to original specs also in mint condition. A 911S like this is a real collectors/investors car, especially in this authentic condition.

The most unique part of the car is the Patina.
This one of a kind vehicle still has that fantastic patina from over the years. Unrestored European delivered Porsches from this age are not easy to find, especially in good shape like this car.

Certified by Porsche Classic Germany and classed as one of the finest cars on the market today. Delivered with its value certificates (Porsche Certificate of Authenticity & Copy of Factory Kardex)

With a low weight of just over 1,100 kilo, 180HP flat-six air-cooled boxer engine and large vented disc brakes at all four corners, the Porsche delivers a great driving experience for its age. And not to forget… the iconic looks from a pre 73 911 are stunning.

From all the different 911 versions, the 911S is the one to have. It’s definitely not a bargain but there isn’t a second car that is unrestored, original EU car and in good shape with beautiful patina.

– 100% original and Matching Numbers
– Original Color Albert Blue
– Unrestored in perfect condition
– Beautiful patina!

slide 1