• Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
  • Porsche 964 Carrera 2 Coupé
< >

Porsche 964 Carrera 2 Coupé

Handgeschakeld

Een klant had de wens om een 964 zo te restaureren alsof hij in 1990 een nieuwe kon uitzoeken. 
Het begon met een zoektocht naar een goede basis. Een 964 C2 met M220 werd gevonden als basis voor de restauratie.

De 964 is helemaal “gestript”en kaal gemaakt om geen problemen te krijgen met oude laklagen. Daarna is de complete body opnieuw gespoten in de originele Porsche kleur “Schieffer Grau Metallic”.

De Porsche is technisch ook volledig aangepakt. Het onderstel werd vervangen door een Bilstein PSS10 set, het mooie van deze geavanceerde set is dat deze in zowel hoogte en hardheid kan worden ingesteld. De remmen zijn van een 964 
RS overgenomen, alles is vernieuwd! Ook de wiellagers, remslangen etc…

De motor is compleet gedemonteerd en gemodificeerd waarbij lagers, pakkingen, zuigers, cilinders, cilinderkoppen, kleppen, startmotor en dynamo zijn vernieuwd of gereviseerd. Het originele uitlaatsysteem heeft plaats gemaakt voor een uitlaatsysteem met een sportkatalysator en een speciale RVS demper met 2 uitgangen. Verder is de motor licht getuned d.m.v. een hittedraad, sportfilter en een andere “chip” in het motormanagement.
Om optimaal van de extra pk`s te kunnen genieten is een RS vliegwiel gemonteerd inclusief sportkoppeling.
Het interieur is voorzien van nieuw RS tapijt. Verder zijn de stoelen, het dashboard, de deurbekleding en de middenconsole met leer bekleed. Een origineel RS stuur en radio met I-pod aansluiting maken het interieur behoorlijk modern.