• Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
  • Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
  • Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
  • Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
  • Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
  • Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)
< >

Porsche 964 Carrera 2 (Lightweight)

RS Clone

In 2014 hebben wij deze origineel Duitse 964 verkocht aan de vorige eigenaar, sinds dien is de Porsche alleen maar lichter en lichter geworden. Met een volle tank brandstof weegt de auto nog geen 1.200 KG. De motor levert 300PK, dit is dus een erg snelle 964! Kortom een sensatie!

De 964 is origineel ingezet als werkswagen en tevens één van de laatst geproduceerde 964. De eerste eigenaar was dus een “professor” van de fabriek. In 2001 is de auto op Nederlands kenteken gezet en tot 2014 altijd bij Porsche centrum Eindhoven in onderhoud geweest. We kunnen concluderen dat de auto bovengemiddeld is verbeterd en bijgehouden. Zoals al eerder beschreven wilde de vorige eigenaar de auto beter maken dan een originele RS. Dat is gelukt want hij is lichter en sneller.

De afgelopen 2 jaar is er voor 45.000,– in de Porsche geïnvesteerd o.a. in de volgende zaken:

– Stuurbekrachtiging gedemonteerd
– Airco delete
– Recaro Pole positions stoelen
– Fuchs velgen 17” (10,8 kg lager onafgeveerd gewicht)
– Bilstein RS schokbrekers + verlagingsset (2,5 cm)
– RS stabilisatoren
– RS koppeling + 1 massavliegwiel (klimt makkelijker in toeren en grijpt directer aan)
– RS enkele poelie (minder verlies)
– RS motorsteunen
– Motorrevisie + luchtmassameter van 993 + remapping van DME + K&N  luchtfilter
– Cuprorh einddemper (zoals RS) en extra Open katalysator
– RS ruitensproeier
– Koolstofvezel voorklep en Achterklep van DP Motorsport
– Demontage van isolatiemateriaal, achterzitjes, gordels en nieuw RS tapijt.
– RS deurpanelen + RS handbediende raambediening
– Geen airbags
– Voorpoot brug
– Lithium ion Race accu van 3KG (normaal 18kg) incl benodigde lader.
– Perspex achterruit

slide 1